نوشته شده توسط : elena golchin

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست و چه مزایایی دارد؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحه‌ای است که اطلاعات ارزشمندی را به صورت خلاصه ارائه می‌دهد و غالباً برای یک کمپین دیجیتال خاص با یک هدف مشخص طراحی می‌شود. طراحی لندینگ پیج در استراتژی‌های بازاریابی محتوا و بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید بسته به نوع کسب و کارتان از استراتژی‌های مدیریت لید استفاده کرده و مشتری را با تولید محتوای جذاب، به قیف فروش هدایت کنید. به علاوه، صفحات فرود فرصت بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با قرار دادن فرم‌ها، اطلاعات مهم مشتری مانند ایمیل و شماره تماس را در اختیار داشته باشید. توجه کنید که لندینگ پیج الزاماً صفحه اصلی وب‌سایت نیست. غالباً جهت بالا رفتن نرخ تبدیل، نیاز است صفحه فرود متناسب با یک هدف خاص طراحی شود.

پیش از طراحی لندینگ پیج باید به نکات زیر توجه کنید:

  • یک هدف را به عنوان هدف اصلی خود از طراحی صفحه فرود در نظر گرفته و با توجه به آن نرخ تبدیل را محاسبه نمایید. این هدف می‌تواند دانلود یک فایل، خرید محصول و یا پر کردن فرم عضویت باشد.
  • پرسونای مخاطبان هدف و نیازهای آن‌ها را بشناسید و استراتژی‌های بازاریابی محتوا را بر همان اساس تنظیم کنید.
  • همواره برسی کنید که کاربران از کدام کانال وارد لندینگ پیج شده‌اند و در مراحل بعدی روی همان کانال ورودی بیش‌تر تمرکز کنید. برای مثال موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی از کانال‌های مهم ورودی هستند.
  • از تحلیل رقبای خود غافل نشوید.

15 ویژگی‌ یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا

1. یک لندینگ پیج خوب، باید مانند نقشه راه عمل کرده و اطلاعات مفید و لازم را در راستای هدف، به صورت اجمالی در اختیار کابر قرار داده و او را از سردرگمی نجات دهد.

2. عنوان و محتوا باید به هم مرتبط باشند تا بتوانند اعتماد مخاطب را جلب کنند.

3. مراقب باشید که تمام لینک‌های موجود در صفحه، مخاطب را در راستای هدف به یک نقطه هدایت کنند.

4. با طراحی بهینه‌ی دکمه‌های فراخوان یا CTA مشخص در راستای هدف، توجه مخاطب را به خود جلب کنید تا نرخ تبدیل افزایش یابد.

5. طراحی مرتب و منظم صفحه فرود بسیار مهم است. عواملی چون نحوه‎ی چیدمان مطالب مهم، استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، استفاده از فونت و رنگ‌های مناسب، استفاده به جا از فضای خالی، مناسب عدم وجود تبلیغات پاپ آپ و عواملی که حواس مخاطب را پرت می‌کنند و استفاده‌ی مناسب از CTA، از جمله مواردی است که باید در طراحی رعایت شوند. شما تنها 8 ثانیه زمان دارید تا مخاطب را متقاعد کنید که پاسخ‌گوی نیازش هستید، پس طراحی باید به گونه‌ای باشد که در اولین نگاه، نظر مشتری را به خود جلب کند.

6. از تیترهای جذاب برای ترغیب کاربران به انجام عمل مورد نظر خود در صفحه فرود استفاده کنید.

7. از استراتژی‌های کپی رایتینگ کمک بگیرید. از کلماتی که نظر کابران را برای خواندن ادامه‌ی مطالب جلب می‌کند استفاده کنید. فراموش نکنید که در صفحات فرود، کلمات کلیدی یکسانی در مقایسه با متن تبلیغات به کار ببرید.

8. طراحی لندینگ پیج به گونه‌ای باشد که کاربران دریابند اهداف و سلایق آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهید.

9. ساده‌ترین راه برای افزایش نرخ تبدیل، ارائه‌ی پیشنهادات هیجان‌انگیز است.

10. صرفاً اطلاعات مورد نیاز خود را از مخاطبان درخواست کنید و وقت آن‌ها را محترم بشمارید.

11. از جادوی رنگ‌ها در طراحی لندینگ پیج غافل نشوید.

12. به ویژگی‌های کلیدی و مهم خدمت یا محصول خود اشاره کنید.

13. دکمه‌هایی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و شانس خود را برای وایرال شدن محتوا امتحان کنید.

14. برای جلب اعتماد بیش‌تر مخاطبان، از نظرات دیگران به عنوان تایید اجتماعی و یا Social Proof استفاده کنید.

15. به دلیل استفاده‌ی زیاد کاربران از تلفن‌های همراه، طراحی وب‌سایت و صفحه فرود شما باید سازگار با موبایل باشد.

تیم طراحی وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، صفحات فرود را متناسب با هدف کمپین‌های بازاریابی طراحی می‌کند. به عنوان مثال، وب‌سایت جشنواره تابستانی هوآوی، وب‌سایت جشنواره عیدِ دیدنی هوآوی و وب‌سایت کمپین هم‌سایه شو پریل از نمونه‌کارهای طراحی صفحه فرود آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، است.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

برنامه‌ریزی و خرید رسانه فرآیندی مرتبط با مذاکره، هدف‌گذاری، چیدمان استراتژی و خرید جایگاه تبلیغات است. برنامه‌ریزان، اهداف کمپین‌ها و مشتریان هدف را مشخص می‌کنند و خریداران رسانه برای بهینه‌سازی عملکرد تبلیغات در چرخه عمر کمپین تلاش می‌کنند. در ادامه با جزئیات بیشتر به برنامه‌ریزی و خرید رسانه می‌پردازیم.

برنامه‌ریزی رسانه

اولین قدم‌ موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی، جستجو برای مخاطب مناسب است؛ برنامه‌ریز رسانه بسته به نوع کسب‌وکار و محصول به جستجوی مخاطب هدف می‌گردد. ‌علاوه بر این تلاش می‌کند تا از راه‌های متفاوت کمپین‌های تبلیغاتی‌ را گسترش بدهد، مبنای اهداف را پایه‌گذاری کند و به صورت موثر از رسانه‌های مختلف برای رساندن پیام برند استفاده کند.
برای هر برنامه‌ریز رسانه، این فرآیند با بررسی روندهای فعلی صنعت موردنظر و ارزیابی رسانه‌های در دسترس و مرتبط، آغاز می‌شود و نسبت به انگیزه‌ و عادات مصرف‌کننده آگاهی ایجاد می‌کند تا بتواند راحت‌تر به کمپین‌ها پاسخ بدهد. تحلیل دقیق نیازها، موقعیت‌های رقابتی و تعیین اهداف به ما در تخصیص موثر سرمایه برای هر کمپین کمک می‌کند.

مراحل برنامه‌ریزی رسانه

1- شناسایی مخاطب

به عنوان یک برنامه‌ریز اولین سوالی که باید از خود بپرسیم این است که هدف‌مان دستیابی به چه مشتریانی است؟ جواب این سوال از طریق شناسایی مخاطب به وسیله سن، جنسیت، متوسط درآمد، علاقه‌ها و … به دست می‌آید. شناسایی این ویژگی‌ها، یک گام حیاتی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق است.

2- شناسایی بازار هدف

مرحله بعدی، شناسایی رفتار مصرف‌کننده است. اینکه بدانیم مخاطب از چه پلتفرم‌هایی استفاده می‌کند، چه تبلیغاتی در آن پلتفرم نتیجه بهتری را به همراه دارد، نگرش مخاطب نسبت به برند دیگر رقبا چگونه است و … این تحقیقات یک دید عمیق به ما می‌دهد و کمک می‌کند تا اهداف را دقیق‌تر تعیین کنیم.

3- هدف‌گذاری

در این مرحله هدف‌ از تبلیغات را مشخص می‌کنیم؛ هدف‌ از تبلیغات می‌تواند ایجاد آگاهی از برند، تولید Lead، افزایش درآمد و … باشد.

4- تبلیغات

بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص می‌کنیم که چه سبکی از تبلیغات برای مخاطب و بازار هدف ما مناسب‌تر است.

5- مانیتورینگ

در این مرحله متناسب با اهداف‌مان، روش‌هایی را برای مانیتورینگ کمپین‌ها و تبلیغات مشخص می‌کنیم. در ادامه راه ممکن است با سوالاتی از این قبیل روبه‌رو شویم: به مخاطب درست دست پیدا کرده‌ایم؟ پیام برند ما به او منتقل شده است؟ تبلیغات ما خلاقیت لازم را دارد؟ و … پاسخ به این سوال‌ها از این طریق کمک می‌کند تا متناسب با اهداف حرکت کنیم.

6- ارزیابی

در این مرحله متناسب با روش‌هایی که پیش‌تر آنها را انتخاب کردیم و با کمک معیارهای کلیدی عملکرد روند فعالیت‌مان را ارزیابی می‌کنیم و در صورت نیاز، متناسب با اهداف، از روش‌های دیگری برای دستیابی به نتیجه مورد نیازمان استفاده می‌کنیم.
بعد از گذر از مراحل بالا و تکمیل پروسه برنامه‌ریزی، نوبت خرید رسانه است.

خرید رسانه

بعد از برنامه‌ریزی، حالا نوبت خرید رسانه است. خرید رسانه بعد دیگری است که توجه به آن، برای هر کسب‌وکار ضروری است. هدف از خرید رسانه، افزایش آگاهی از برند، محصولات و خدمات است.

برای موفقیت در خرید رسانه بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم؛ خرید رسانه باید متناسب با اهداف، بودجه، نیاز و زمان‌بندی مشتری صورت بگیرد و بهترین کانال توزیع برای کمپین‌های تبلیغاتی و فضای رسانه‌ای مختص به او را فراهم کند.
در خرید رسانه و تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، برخلاف رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون، رادیو و مجلات، که شناسایی مخاطبان و ارائه تبلیغ مختص به آن‌ها سخت است، با توجه به داده‌های کاربران می‌توانیم مخاطبان‌مان را تعیین کنیم و مشخصا برای همان دسته به تبلیغ بپردازیم. علاوه‌بر این، تعداد دفعات بازدید و کلیک‌های انجام شده بر روی هر تبلیغ را می‌توان ردیابی کرد و تا حدودی نرخ Lead Generation را تخمین زد. همچنین به ما کمک می‌کند تا بفهمیم بودجه‌ای که برای پیدا کردن مخاطب هدف‌مان اختصاص داده‌ایم، چه نرخ بازگشت سرمایه‌ای را به همراه دارد.
در آخر خرید و برنامه‌ریزی رسانه باید کنار هم اتفاق بیفتند. بی‌توجهی به هر کدام اهداف‌ و نتایج موردنظرمان را محقق نمی‌کند. اگر به برنامه‌ریزی و خرید رسانه نیاز دارید، می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان در تماس باشید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

نوشتن عناوین و تیترهای جذاب برای مقالات، خصوصاً در دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهم‌ترین بخش‌‌های استراتژی تولید محتوا است، چرا که ممکن است اولین و تنها شانس شما برای جلب توجه مخاطب و ایجاد انگیزه در او باشد تا بر روی عنوان مقاله کلیک کند و مطلب را بخواند. عنوان یا تیتر، یکی از عوامل مهم برای تست نرخ تبدیل درصفحات فرود محسوب می‌شود. دو هدف مهم از تولید محتوا و نوشتن مقالات، افزایش ترافیک وب‌سایت و نرخ کلیک (CTR) است. وجود یک عنوان جذاب می‌تواند به عملکرد بهتر دکمه‌های فراخوان‌ یا CTA کمک کند. این اهداف یادآور اهمیت دو چندان انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب برای مقالات هستند.

قبل از نوشتن عناوین باید شناخت درستی از اهداف کسب و کار خود و پرسونای مخاطب داشته باشید تا بتوانید لحن عنوان و کلمات کلیدی را مطابق با آن‌چه مخاطبان بیش‌تر در گوگل درباره‌ی آن موضوع جست و جو می‌کنند، انتخاب کنید. سپس با توجه به محل انتشار مقاله، تعداد کاراکترهای بهینه برای عنوان را برآورد کنید.. برای انتخاب عنوان می‌توانید از رقبا و سایر مقالات در زمینه‌ی مرتبط، ایده بگیرید.

13 راه برای نوشتن تیترهای جذاب و پر بازدید

1. کلمات پرسشی

درست همانند فنون مذاکره، به کار بردن کلماتی مانند چگونه، چرا، چه کسی، کدام، کجا و… در تیترها، توجه مخاطب را به ما جلب می‌کند. این تیترها ساده اما تاثیرگذار هستند و به طور واضح به سوالات و نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهند. مثلاً: کدام استراتژی دیجیتال کسب و کار مناسب‌تر است؟

2. لیست‌ها

لیست‌ها از انواع قدیمی عناوین هستند. لیست به مخاطب این پیغام را می‌دهد که با خلاصه‌ی یک مطلب حجیم مواجه شده است. خلاصه‌ها همواره برای مردم جذاب و مفید هستند. مثلاً: نمونه‌های موفق هک رشد

3. تیترهای جایزه‌دار

مفهوم جایزه به معنای یک دست‌آورد هیجان‌انگیز و یا سودمند است. با این عناوین، حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته می‌کنید و او را به کلیک کردن روی عنوان وامی‌دارید تا در ازای آن به اطلاعات مفید دست پیدا کند. مثلاً: مزایای شگفت‌انگیز بازاریابی درون‌گرا یا Inbound Marketing

4. اعداد

ذهن انسان محاسبه‌گر است، به همین جهت اعداد برای ما جذاب هستند. به علاوه، استفاده از اعداد در تیترها مطالعه را برای افراد آسان‌تر جلوه می‌دهد. حتی اگر مخاطب زمان یا حوصله‌ی خواندن کل مطلب را نداشته باشد، تصور می‌کند که حق انتخاب داشته و حداقل یکی از موارد ذکر شده در مقاله برایش مفید واقع خواهد شد، پس احتمال کلیک کردن روی تیتر بیش‌تر می‌شود. همچنین، استفاده از اعداد غیر رند برای مغز جذاب‌تر است. مثلاً: 11 قدم برای تست A/B

5. کلمات منطقی

استفاده از کلمات منطقی مانند دلایل، حقایق، باورها، ترفندها، اصول، تکنیک‌ها، عقاید، ایده‌ها، رازها و… سبب می‌شود مطلب خاص‌تر و منطقی‌تر جلوه کند و اعتماد مخاطب بیش‌تر به این جلب می‌شود که این مطلب دقیقاً همان مطلبی است که او انتظارش را دارد. مثلاً: CTA چیست؟ نکات مهم برای طراحی CTA خوب

6. برانگیختن احساسات

تیترهایی که احساسات مخاطب را برمی‌انگیزند، علاوه بر اینکه توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند، باعث می‌شوند  وی تمایل بیش‌تری برای انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

7. احساس فوریت

تیتری بنویسید که حس اورژانسی بودن و فوریت را در مخاطب بیدار کند، به طوری که احساس کند اگر بلافاصله مطلب را نخواند، مطلب مهمی را از دست خواهد داد. مثلاً:  4موضوع مهمی که در سال 2018 در دنیای رسانه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم!

8. احساس کمیاب بودن

تیتر را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب احساس کند این مطلب را در جای دیگری پیدا نخواهد کرد. مثلاً: هر آنچه باید در مورد هویت برند، لحن برند و پرسونای برند بدانید.

9. تیترهای آموزشی و راهنماها

این‌گونه تیترها، احساس نیاز به دانستن مطالب جدید را در مخاطب برمی‌انگیزند. مثلاً: معرفی شاخص‌های ارزیابی عملکرد در اینستاگرام

10. استفاده از کلمات مختصر و مفید

بهتر است اندازه‌ی عنوان مقاله، هم برای موتورهای جست و جو مانند گوگل و هم برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی، بهینه باشد. اندازه تیتر در صورت امکان باید از حدود 70 کاراکتر و یا 8 کلمه تجاوز نکند تا به صورت کامل در صفحه‌ی نتایج جست و جو ظاهر شود. این در حالی است که کوتاه شدن عنوان آسیبی به مفهوم آن نرساند. مثلاً: بازاریابی عصبی چیست؟

11. عنوان مرتبط با محتوا

عنوان باید کاملاً منعکس کننده‎ی منظور محتوا باشد. اگر مخاطب روی عنوان کلیک کند اما محتوا نامناسب یا بی‌ربط باشد، تجربه‌ی بدی از وب‌سایت شما خواهد داشت و دیگر به آن مراجعه نمی‌کند. مثلاً: روش‌های لینک بیلدینگ

12. استفاده از کلمات کلیدی

از کلمات کلیدی در عنوان‌ استفاده کنید تا در نتایج جست و جو بهتر ظاهر شوند. بهتر است این کلیدواژه‌ها در بخش ابتدای عنوان‌ها قرار گیرند. مثلاً: وایرال مارکتینگ چیست؟

13. بیان مشکل، راه حل و پیشنهاد

ساختار یک تیتر استاندارد از 3 بخش بیان مشکل، راه حل و پیشنهاد شما تشکیل شده است. مثلاً: نقش برندینگ در موفقیت کسب و کار.

اگر صاحب یک وب‌سایت تجاری هستید، انتخاب عناوین مناسب را جدی بگیرید. شما می‌توانید همواره عناوین خود را بهینه‌سازی کنید. برای این منظور می‌توانید از تست A/B استفاده کنید تا متوجه شوید کدام تیتر نرخ تبدیل بیش‌تری خواهد داشت.  آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان همواره آماده‌ی یاری رساندن به شما در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی وب‌سایت و تولید محتوای وب‌سایت است.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

با توجه به همگانی شدن استفاده از اینترنت و رشد دیجیتال مارکتینگ، روابط عمومی آنلاین یا Online Public Relationship به ورژن جدید روابط عمومی سنتی بدل شده است که هدف‌اش افزایش آگاهی از برند، تعامل با افراد، ارائه محتوا و انتقال پیام سازمان به وسیله رسانه‎های جدید به آنها است. البته تفاوت چشم‌گیری با روابط عمومی سنتی ندارد؛ چرا که هدف هر دو تاثیرگذاری بر افراد به‌وسیله تولید محتوا و ارائه آن در قالب‌های مختلف است. این تاثیر می‌تواند به صورت یک داستان در یک بلاگ، مجله و یا روزنامه باشد. تنها تفاوت روابط عمومی آنلاین و سنتی در کانال‌ها است؛ کانال‌ها ممکن است تغییر کنند اما نیاز برای روابط عمومی خوب یکسان باقی‌مانده است. در عصر بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های سنتی مثل تلویزیون، روزنامه و رادیو، جای خود را به ابزارهای جدیدتری مثل شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و وب‌سایت‌ها داده‌اند و این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده‌اند تا همزمان چندین منبع اطلاعاتی را در دست داشته باشند، ارزیابی کنند و نظرات خود را ارائه دهند.

این نکته را باید به خاطر داشته باشیم که روابط عمومی با تبلیغات متفاوت است و طبق تحقیقات انجام شده اثربخشی روابط عمومی 7 برابر بیشتر از تبلیغات است؛ همچنیننرخ بازگشت سرمایه در روابط عمومی به نسبت تبلیغات بسیار بالاتر است.

روابط عمومی آنلاین اقتصادی‌ترین راه برای

– ایجاد تصویری قوی از برند

– رسیدن به مخاطبان بیشتر

– افزایش آگاهی برند

– ایجاد تقاضا برای محصولات است.

روابط عمومی آنلاین یک تلاش برنامه‌ریزی شده برای ایجاد و حفظ درک متقابل، تاثیرگذاری و تاثیرپذیری میان ما و مخاطبان‌مان است و این موقعیت را فراهم می‌کند تا به کمک تکنولوژی‌های جدید با شرکا و مشتریان در ارتباط باشیم، به مخاطبان‌مان گوش بدهیم، مسائل مربوط به سازمان‌مان را بشناسیم و تعاملات را اندازه‌گیری کنیم. برای درک بهتر به صورت خلاصه دو نمونه از فعالیت‌های روابط عمومی آنلاین را با هم مرور می‌کنیم:

رپورتاژ

خبر یا آگهی‌ای است که در سایت‌های خبری معتبر انتشار می‌یابد و هدفش افزایش آگاهی از برند ما است. این خبر به دلیل انتشار در سایت‌های معتبر می‌تواند راحت‌تر اعتماد کاربران را جلب کند. هدف از انتشار این خبر در سایت‌های مرتبط این است که از طریق لینک کردن سایت و محتوای ما باعث ایجاد لینک‌بیلدینگ می‌شود. لینک‌بیلدینگ این امکان را می‌دهد تا به جستجوی مخاطب‌مان در فضای اینترنت جهت بدهیم. رپورتاژ علاوه بر آگاهی از برند و لینک‌بیلدینگ باعث بهبود نتیجه موتورهای جستجو نیز می‌شود.

Buzz Marketing

Marketing Buzz یکی از تکنیک‎‌های وایرال مارکتینگ است که انگیزه و رضایت بازار هدف‌ ما را افزایش می‌دهد تا پیام کسب‌وکارمان را به صورت داوطلبانه به اشتراک بگذارند. در Buzz Marketing معمولا از اینفلوئنسرها استفاده می‌شود تا علاوه بر پیام برند ما، تجربه‌شان را به صورت جذاب و قابل توجه برای دیگران بازگو کنند.

در روابط عمومی آنلاین به دیده شدن نیاز داریم؛ اینکه مخاطب در مورد ما با دیگران صحبت کند و ما را به اطرافیان خود پیشنهاد بدهد، به ما در به دست‌آوردن ترافیک بیشتر، هدایت Lead، عضوگیری و در نهایت داشتن مشتری وفادار کمک می‌کند. برای همین علاوه بر وبسایت و وبلاگ به دیگر رسانه‌های اجتماعی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر ووایرال شدن محتوای‌مان و نیاز داریم. همچنین از این طریق این امکان را پیدا می‌کنیم تا همزمان از چندین رسانه برای انتقال پیام‌مان استفاده کنیم. در روابط عمومی آنلاین، همانند روابط عمومی سنتی باید، پیام‌مان صریح و محتوایی که ارائه می‌دهیم ارزشمند باشد و مخاطب دلیلی برای به اشتراک گذاشتن آن داشته باشد. همچنین باید از اغراق پرهیز کنیم؛ زیرا هدف‌مان تنها ارسال پیام و اطلاع‌رسانی است و با هدفی که در تبلیغات دنبال می‌کنیم، متفاوت است.

در روابط عمومی آنلاین باید استراتژی‌مان را تعیین کنیم؛ هدف‌مان چیست؟ مخاطبان ما چه کسانی هستند؟ ترجیح می‌دهند چه محتوایی را دنبال کنند؟
در نهایت باید مخاطبان‌مان را با توجه به رسانه‌های موجود دسته بندی کنیم؛ چرا که برای دستیابی به بخش‌های متفاوتی از مخاطبان‌مان، نمی‌توانیم تنها از یک رسانه استفاده کنیم.

علاوه بر فعالیت‌هایی که بالاتر به آنها اشاره کردیم، روابط عمومی آنلاین در ارائه درست تصویر برند و بازسازی آن هنگام درست شدن شایعه‌ها، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند؛ روابط عمومی آنلاین قدرت آن را دارد که به‌وسیله رسانه‌ها و ارتباطات قوی، نگاه مخاطب را در جهت مثبت، نسبت به برند تغییر بدهد.

روابط عمومی آنلاین، دنباله‌ای از تلاش‌های بازاریابی درون‌گرا یا‌ Inbound Marketing برای داشتن پیام مناسب، برای افراد مناسب است. کسب‌وکارها می‌توانند از این طریق،Lead های منحصربه‌فردی را سمت قیف فروش هدایت کنند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان به دلیل داشتن دانش کافی نسبت به فضای رسانه‌ها و ارتباط قوی با سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها می‌تواند شما را برای موفقیت در زمینه روابط عمومی آنلاین و آفلاین، همراهی کند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

الگوریتم موتورهای جست و جو در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها با گذشت زمان شکل پیچیده‌تری به خود گرفته‌است. همچنین، نحوه‌ی جستجوی افراد نیز از کلمات مختصر و رسمی به سمت عبارات کامل‌تر با لحن عامیانه تغییر شکل یافته است. به علاوه، موتورهای جست و جو نیز نتایج بسیار دقیق‌تری نسبت به آنچه کاربران می‌خواهند ارائه می‌کنند. دیگر بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت و استفاده از کلمات کلیدی به تنهایی کافی نیست، بلکه معماری وب‌سایت بسیار مهم است. با توجه به روند این تحولات، مدل خوشه‌ای تولید محتوا، معماری مناسبی برای وب‌سایت‌هاست. بنابراین، استراتژی تولید محتوا باید متناسب با این معماری تغییر کرده وتوسعه یابد.

مدل خوشه‌ای تولید محتوا یا Topic Cluster چیست؟

همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در روش سنتی تولید محتوا، پیرامون هر موضوع، مقالات مختلفی به صورت جداگانه نوشته شده می‌شود. اضافه کردن محتوای زیاد اما از هم گسیخته به یک وبلاگ، حتی اگر حاوی کلمات کلیدی بسیاری باشد، یافتن و رتبه‌بندی آن‌ها را توسط موتورهای جست و جو مشکل‌تر خواهد کرد. همچنین، طبقه‌بندی نامنظم مطالب در وب‌سایت، باعث سردرگمی مخاطبان شده و باعث می‌شود نتوانند به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند.

: معماری قدیمی وب‌سایت

با استفاده از مدل خوشه‌ای تولید محتوا یا Topic Clusters، عنوان‌ها به طور منظم دسته بندی می‌شوند. افراد به راحتی مطالب مورد نیاز خود را در وب‌سایت شما می‌یابند و به مقالات مرتبط هدایت می‌شوند. مدل محتوای خوشه‌ای از سه جزء Pillar Content، Cluster Content و هایپرلینک تشکیل شده است. در این مدل، یک موضوع را که می‌خواهید وب‌سایت شما به وسیله آن توسط گوگل دیده شود، به عنوان موضوع اصلی انتخاب کنید (Pillar Content)، با توجه به آن، مقالات مرتبطی نوشته (Cluster Content) و به موضوع اصلی لینک ‌دهید (Hyperlink). برای این منظور، باید از روش‌های لینک بیلدینگ داخلی استفاده کرده و مقالات مرتبط را به یکدیگر لینک کنید. پیاده‌سازی این مدل تولید محتوا، علاوه بر ایجاد یک تجربه کاربری خوب، سبب می‌شود مخاطبان به صفحات بیشتری از وب‌سایت هدایت شوند. در نتیجه گوگل به راحتی می‌تواند تعداد بیشتری از صفحات وب‌سایت شما را ایندکس ‌کرده و رتبه‌ی بالاتری به آن‌ها اختصاص دهد.

پیلارپیج Pillar Page چیست؟

پیلارپیج همان صفحه‌ای از وب‌سایت است که خوشه‌ها(Cluster Contents) در آن قرار می‌گیرند و مانند نقشه‌ی راه، اطلاعات کلی درباره‌ی یک عنوان جامع در آن وجود دارد. پیلارپیج‌ها غالباً از یک مقاله‌ی عادی طولانی‌تر هستند، چرا که تمام جنبه‌های مختلف یک موضوع را دربرمی‌گیرند، با این تفاوت که به شرح جزئیات آن نمی‌پردازند.
هر کدام از خوشه‌های محتوا، یکی از کلیدواژه‌های مرتبط با آن موضوع را به طور کامل و با جزییات بیش‌تر شرح می‌دهد. تمام خوشه‌ها به این صفحه‌ی جامع لینک می‌شوند. یکی از نکات مثبت در مورد پیلارپیج این است که مخاطب با ورود به آن، به منبع جامعی از اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد کدام یک از جنبه‌های موضوع را با جزییات بیش‌تری مطالعه کند. به همین جهت، می‌توان گفت پیلارپیج سبب افزایش ترافیک وب‌سایت شده و پتانسیل بسیار زیادی جهت قرار گرفتن در جایگاه‌های بالا در موتورهای جستجو دارد. بنابراین، ساخت پیلارپیج قدم مثبتی در جهت بهینه‌سازی موتورهای جست و جو و در نهایت تولید لید است.

مدل خوشه‌ای تولید محتوا

چگونه پیلارپیج بسازیم؟

اولین گام جهت ایجاد پیلارپیج، این است که تمرکز فکری خود را از کلیدواژه‌ها به سمت عنوان‌هایی تغییر دهید که می‌خواهید رتبه‌ی بالایی در نتایج جست و جوی گوگل کسب کنند. سپس، عناوین مقالات مرتبط با این موضوعات را انتخاب کنید. عنوان پیلارپیج باید تا حد کافی جامع و قابل بسط باشد. پیلارپیج باید تا حد ممکن، بیش‌تر سوالات مخاطب را در مورد یک موضوع خاص پاسخ دهد. همین موضوع باعث افزایش کلیک روی صفحات مختلف وب‌سایت شده و نرخ تبدیل کلیک بالا می‌رود.
برای انتخاب موضوعات می‌توانید در مورد چالش‌ها و علایق مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید. فراموش نکنید این افراد هستند که با وارد کردن کلیدواژه‌های مورد نظر خود جست و جو می‌کنند، بنابراین باید تلاش کنید تا پرکاربردترین کیدواژه‌ها، عبارات و موضوعاتی که توسط کاربران جست و جو شده‌اند را بیابید. در حقیقت می‌توان گفت شناخت پرسونای مخاطب، منبع بسیار خوبی از ایده‌ها برای تولید محتوای یک پیلارپیج است. در نهایت، ایده‌های به دست آمده باید از نظر هم‌راستا بودن با اهداف و استراتژی‌های بلندمدت سازمان، بررسی شده و مناسب‌ترین آن‌ها انتخاب شوند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

در دنیای امروز برای حفظ مخاطبان فعلی، جذب مخاطب جدید و در نهایت تجربه نرخ ROI بالاتر، نمی‌توان از اهمیت تولید محتوا غافل بود. تولید محتوا هسته اصلی کسب‌وکار ما است. در نگاه اول احتمالا کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما باید بدانیم تولید محتوای ارزشمند، مداوم و مرتبط، نیازمند تخصص، دانش و زمان زیادی است؛ با تولید محتوا می‌توانیم مسائل مربوط به مشتری‌های بالقوه و فعلی‌مان را حل کنیم. بازاریابی حرفه‌ای بدون تولید محتوا، غیرممکن است و بدون توجه به نوع بازاریابی و تاکتیک‌هایی که استفاده می‌کنیم، باید بخشی از پروسه فعالیت‌هایمان باشد. امروزه یکی از وظایف اصلی هر آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ، تمرکز روی تولید محتوا است. برای درک بهتر، مراحل تولید محتوا را با هم مرور می‌کنیم:

7 مرحله تولید محتوا

1- تعیین هدف

اول از همه باید هدف‌مان را از تولید محتوا، مشخص کنیم. این هدف می‌تواند ایجاد درگیری کاربر، آگاهی از برند و یا جذب عضو جدید در بانک ایمیل‌مان باشد. باید به خاطر داشته باشیم که این اهداف نیاز به اولویت‌بندی دارد.

2- طراحی پرسونا

در مرحله دوم نیاز داریم برای هر دسته از مخاطبان‌مان یک پرسونا، متناسب با ویژگی‌ آنها طراحی کنیم. پرسونای مخاطب، نماینده مشتری ایده‌آل ما بر اساس تحقیقات بازار و اطلاعات به دست آمده است. هنگام ایجاد پرسونا باید به عوامل جمعیت شناختی، الگوهای رفتاری، انگیزه‌ها و اهداف توجه داشته باشیم. پرسونای مشتری به ما می‌گوید که مشتری بالقوه چگونه فکر می‌کند، چه کاری انجام می‌دهد، ممکن است با چه مشکلاتی برخورد کند و راه‌حل پیشنهادی ما برای رفع آن مشکل چیست. ارائه محتوا با توجه به پرسوناهای مختلف و مشکلات‌شان، متفاوت است. برای مثال ممکن است یک پرسونا به فضای لینکدین علاقه بیشتری نشان ‌می‌دهد و پرسونای دیگری به فضای اینستاگرم.

3- تعیین نوع محتوا

در این مرحله نوبت به این می‌رسد تا بر اساس مراحل قیف‌فروش‌مان، نوع محتوا را مشخص کنیم. محتوا می‌تواند در قالب‌های متفاوتی ارائه شود؛ برای مثال در قالب متن، پادکست، ویدیو، اینفوگرفی و … .

4- پیام هسته‌ای

مرحله چهارم، تدوین پیام هسته‌ای کسب‌وکار یا Core Message Document است. پیام هسته‌ای کسب‌وکار ما شامل ارزش پیشنهادی و مزیت‌های کلیدی‌ای است که ما را از سایر رقبا جدا می‌کند. در تولید محتوا از پیام دیگر رقبا، نباید غفلت کرد؛ باید بدانیم رقبای ما به دنبال القای چه پیامی به مخاطب هستند.

5- درخت محتوا

برای تولید محتوا در هر زمینه‌ای به درخت محتوا یا Content Tree نیاز داریم. درخت محتوا به ما کمک می‌کند تا محتوا و عناوین موردنظرمان برای ارائه را طبقه‌بندی کنیم.

6- تولید محتوا

در این مرحله بعد از تعیین درخت محتوا و عنوان‌ها، با توجه به منابع موجود و اطلاعات به روز، به تولید محتوا و شرح آن می‌پردازیم. برای تولید محتوا از منابع متفاوتی مثل ویدیوهای آموزشی، مطالب بلاگ‌های معتبر، وبینارها و …. می‌توان استفاده کرد.

7- ارزیابی محتوا

در این مرحله نیاز داریم بدانیم بازدید از محتوای تولیدی ما چه‌ قدر است. برای تعیین عملکرد هر محتوا و جذابیت آن، از راه‌های متعددی برای اندازه‌گیری می‌توان استفاده کرد؛ برای مثال به کمک: (ROI، CTR (Click Through Rate، بررسی ترافیک و … . ارزیابی محتوای تولید شده و توجه به بازخوردها، می‌تواند به ما بگوید که محتوای تولیدی چه تاثیری روی ورود مخاطب به قیف فروش ما داشته است.

نکاتی در مورد تولید محتوا

به ارضای نیازها توجه کنیم

محتوا باید مفید و سودمند باشد و به نیازهای برآورده نشده و سوال‌های پیش‌آمده پاسخ بدهد. در این مرحله به تکنیک(FAB (Feature, Advantage, Benefit نیاز داریم؛ اول از همه نیاز داریم تا از طریق ویژگی‌هایمان با مخاطب‌ صحبت کنیم. مرحله بالاتر از ویژگی، مزیت است؛ یعنی نسبت به رقبا چه ویژگی‌ای داریم تا خودمان را با آن معرفی کنیم. مرحله بالاتر و حرفه‌ای تر، فایده‌ای است که می‌توانیم برای مشتری داشته باشیم تا نیازهایی که برای او فایده دارند را رفع کنیم.

پایدار و ثابت‌قدم باشیم

در زمان مقرر، محتوای‌مان را ارائه بدهیم. در نگاه اول بی‌اهمیت به‌نظر می‌رسد اما می‌توانیم از فرصتی که غفلت دیگر رقبا برای‌مان فراهم می‌کند، برای تولید محتوای مفید در موعد مقرر استفاده کنیم.

نقطه‌ نظر خودمان را داشته باشیم

بهتر است صدا و لحن خودمان را داشته باشیم و از محتوایی استفاده کنیم که ما را کارشناس آن کار معرفی کند.

در نوع خودمان بهترین باشیم

محتوا نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ مشتری دارد؛ البته نمی‌توان روی تصمیم‌گیری همه مخاطبان اثر گذاشت، پس بهتر است یک گوشه را به عنوان گوشه محتوایی یا Content Niche انتخاب کنیم. گوشه محتوایی نقطه‌ای است که در آن نسبت به دیگر رقبا می‌توانیم حرفه‌ای‌تر به تولید محتوا بپردازیم و به نیازهای مخاطب پاسخ بدهیم. برای اثرگذاری بیشتر محتوایی که ارائه می‌کنیم باید در نوع خودش بهترین باشد؛ به همین‌دلیل نیاز به خودشناسی داریم تا بفهمیم کدام چه بخشی به نسبت رقبا برای ما آسان‌تر و کدام سخت‌تر است.

در نهایت توجه به کیفیت و ارزش محتوای‌مان تاثیر زیادی روی لینک بیلدینگ، هدایت Lead، افزایش ترافیک و بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. یکی از وظایف اصلیآژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، تولید محتوای مناسب برای کسب‌وکار شما است.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

بازاریابی درون‌گرا، درونی، ، جاذبه‌ای یا ربایشی (Inbound Marketing) در دنیای کسب و کار در واقع فرآیندی برای جذب (Attract)، ایجاد تعامل (Engage) و جلب رضایت مشتری (Delight) است. این روش در نهایت هم برای مخاطبان و هم برای سازمان ارزش آفرین است، باعث رشد سازمان شده و اعتماد افراد به کسب و کار را افزایش می‌دهد. استفاده در بازاریابی درونگرا، شما به عنوان صاحب کسب و کار، مشتری راغب را به سمت خود خواهید کشاند. در حقیقت این مشتری‌ها هستند که در زمان نیاز به سراغ شما می‌آیند.

این روش از بازاریابی در مقابل مفهوم بازاریابی برون‌گرا یا Outbound Marketing قرار می‌گیرد. در بازاریابی برون‌گرا با استفاده از روش‌های سنتی و تبلیغات مستقیم به دنبال مشتری می‌رویم. در این روش، هدف اصلی افزایش فروش است و به ایجاد ارزش توجه چندانی نمی‌شود.

هدف کسب و کارها از بازاریابی درون‌گرا این است که مشتری بالقوه را جذب کرده (Attract)، با او تعامل ایجاد کنند (Engage) و در نهایت اشتیاق او را جهت وفاداریبرانگیزند. (Delight)

جذب (Attract)

فرض کنید فروشنده‌ی لوازم خانگی هستید. به جای اینکه شما به دنبال مشتری بگردید و یا هزینه‌ی زیادی صرف تبلیغات مختلف کنید، می‌توانید از روش‌هایی استفاده کنید تا افرادی که به لوازم خانگی احتیاج دارند، خودشان شما را بیابند و جذب محصولات شما شوند. این مشتریان بالقوه، پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به مشتریان بالفعل دارند. در این مرحله، وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی، دو کانال اصلی برای ورود این افراد هستند. شما می‌توانید از طریق نوشتن مقالات مفید و آموزنده درباره‌ی محصولات خود و طرز کار آن‌ها، اعلام قیمت‌ها در وب‌سایت و قرار دادن عکس‎‌ها و ویدیوهای جذاب در شبکه‌های اجتماعی، آگاهی از برند را بالا ببرید و افراد را به سمت خود جذب کنید. به این ترتیب با گذشت زمان و با به‌کارگیری روش‌های اثربخش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، شما به افراد بسیار زیادی دسترسی دارید که به انتخاب خودشان، دنبال‌کننده‌ی محصولات و فعالیت‌های شما هستند. به علاوه، اگر محتوای شما جذاب باشد، مخاطبان آن را بازنشر می‌کنند و به سرعت وایرال خواهد شد.

همچنین باید به کمک استراتژی تولید محتوا و لینک بیلدینگ، وب‌سایت خود را بهینه سازی کنید، تا مخاطب به راحتی شما را در موتور جستجو پیدا کند.

تعامل (Engage)

در این مرحله باید با استفاده از مدیریت Lead، مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید. می‌توانید با استفاده از روش‌هایی مانند پر کردن فرم عضویت و یا به کمک پیشنهادات هیجان‌انگیز و طراحی CTAهای جذاب، آن‌ها را به تعامل وادارید و به اطلاعات شخصی آنان مانند پست الکترونیکی یا شماره تماس دست پیدا کنید. سپس با استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، با مخاطبان مکالمه و تعامل دوطرفه ایجاد کنید. در این مرحله ضمن ارائه‌ی محتوای جذاب و آموزنده و تلاش برای پاسخ دادن به سوالات مخاطب، پیشنهاداتی جهت یادآوری برای خرید محصول ارائه کنید. اگر پرسونای مخاطب و عادات و سلایق آن‌ها را بشناسید، در مراحل بعدی می‌توانید از استراتژی‌های شخصی‌سازی تولید محتوا برای هر گروه از مخاطبان استفاده کنید.

جلب رضایت مشتری (Delight)

هدف نهایی از بازاریابی درون‌گرا، وفاداری مشتریان و رضایت آن‌هاست، چرا که رضایت مشتریان مانند سوخت برای موتور رشد یک کسب و کار عمل می‌کند. یک مشتری راضی بهترین مبلغ شماست. شما نباید مشتریان را از یاد ببرید. می‌توانید با توجه به پرسونای مشتریان و اطلاعاتی که در دست دارید، برای آن‌ها محتوای شخصی‌سازی شده و مطابق با علاقه‌شان ارسال کنید، آن‌ها را در نظرسنجی‌ها شرکت دهید، به مناسبت‌های مختلف برای‌شان کدهای تخفیف و یا هدایای کوچکی ارسال کنید و یا از مشتریان ویژه برای شرکت در مراسم‌ها و قرعه‌کشی‌ها به عنوان مشتری وفادار و ارزشمند دعوت کرده و تقدیر نمایید.

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دیجیتال مارکتینگ به کمک بازاریابی درون‌گرا آمده و سبب شده کسب و کارها به سرعت بتوانند خود را متناسب با نیازهای مشتریان رشددهند و آگاهی از برند را بالا ببرند. بازاریابی درون‌گرا راه حل مناسبی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش می‌دهد و یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان با ارائه خدماتی مانند طراحی وب‌سایت و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، زمینه را برای اجرای بازاریابی درون‌گرا برای کسب و کارهای مختلف فراهم می‌کند.

 منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : elena golchin

در مقالات قبل، با اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و مراحل آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. برای ارزیابی عملکرد کسب و کارتان در دیجیتال مارکتینگ، همانند دیگر بخش‌های بازاریابی، شاخصه‌های کلیدی عملکرد یا KPI هایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید دریابید تا چه اندازه به اهداف خود نزدیک شده‌اید. این روزها شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار پرطرفدار است و روز به روز بر تعداد عضوهایش افزوده می‌شود. به همین دلیل فضای بسیار مناسبی برای فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات است.
در این مقاله می‌خواهیم شما را با KPI های اینستاگرام در حساب‌های کاربری تجاری آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی عملکرد خود را ارزیابی نمایید. از قسمت Insight، می‌توانید به اطلاعات مفیدی درباره پست‌ها، تمام فعالیت‌های انجام شده در صفحه و اطلاعاتی در مورد خصوصیات و رفتار مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید تا از آن طریق بهتر بتوانید برای کسب نتایج مورد نظرتان در مورد تولید بسیاری از محتواها تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید .

فعالیت‌

در بخش تعاملات یا Interactions، می‌توانید مجموع فعالیت‌ها و تعاملات افراد را با صفحه‌تان در هفته گذشته به تفکیک روز در قالب یک نمودار مشاهده کنید. همچنین، میزان بازدید از پروفایل، تعداد ورود به وب‌سایت، تعداد ایمیل‌های ارسال شده، تعداد تماس‌های تلفنی به صورت جداگانه نشان داده شده است.

در بخش Discovery، تعداد کل حساب‌های کاربری که در هفته گذشته از صفحه شما بازدید کرده‌اند، در یک نمودار به تفکیک روزهای هفته نشان داده شده است. ممکن است هر شخص یک بار و یا بیشتر از صفحه شما بازدید کند. آمار هر بازدید در شاخصی به نام impression ثبت می‌شود. از طرفی، تعداد نفراتی که از پست‌های شما بازدید کرده‌اند، با حذف حساب‌های کاربری تکراری، در شاخص Reach محاسبه می‌شوند.

جهت ارزیابی نهایی فعالیت‌های صفحه و اطلاع از روند صعودی یا نزولی رشد، با توجه به هدف مورد نظر، باید فعالیت‌ها را طی بازه زمانی مشخص در قیاس با هفته قبل مقایسه کرد. برای مثال، زمانی‌که هدف و تمرکز شما افزایش بازدید از وب‌سایت است، حتی بدون تغییری در Reach و یا Impression، در صورت افزایش کلیک بر روی وب‌سایت، هدف شما محقق شده است. هنگامی که تمرکز شما بر آگاهی از برند است، می‌توان گفت در صورت بالا رفتن بازدید از پروفایل صرف نظر از فاکتورهای دیگر، در این مورد موفق عمل کرده اید.

محتوا

محتوا به 3 بخش اصلی پست‌ها، استوری‌ها و پروموشن‌ها تقسیم شده است. در این بخش می‌توانید تجزیه و تحلیل درستی از آنچه تا به حال در صفحه خود پست کرده‌اید، به دست آورید.

در قسمت Feed Posts، 6 پست‌ اخیر بر اساس بیش‌ترین Impressionنمایش داده شده است. همچنین شما می‌توانید در حالت نمایش تمام پست‌ها، با استفاده از قابلیت فیلتر کردن، پست‌های دلخواه خود را در بازه‌های زمانی مختلف (از 7 روز تا 2 سال) ، با توجه به kPI های دلخواه )مانند Engagement، Reach،Follows ،Likes ، Saved، Get Direction،View ، Profile Visit، Call، Email ،(Text و نوع محتوا (مانند عکس، ویدیو، آلبوم تصاویر و پست‌های خرید) انتخاب کنید و خروجی آن را بررسی کنید. ایجاد پست‌های خرید، قابلیت جدیدی است که اخیراً به اینستاگرام اضافه شده و امکان خرید آنلاین از طریق تپ کردن بر روی پست و یا استوری را فراهم می‌کند. اگر هدف شما افزایش فروش است، در این بخش می‌توانید دریابید پست‌های خرید نسبت به میزان بازدید از آن‌ها، چه میزان کلیک خورده و یا کاربران را به وب‌سایت هدایت کرده‌اند.

در قسمت insight هر کدام از پست‌ها، اطلاعات کامل مربوط به آن پست از جمله میزان لایک، کامنت، به اشتراک گذاری و ذخیره کردن را مشاهده خواهید کرد.
برای اینکه بدانید هر پست شما چه میزان باعث شده مخاطبان از پروفایل‌تان بازدید کنند و یا وارد وب‌سایت شما شوند، به قسمت تعاملات یا Interactions، مراجعه کنید.
در بخش Discovery می‌توانید به اطلاعات جزئی‌تر در مورد آن پست دست یابید. برای مثال، تعداد بازدیدهای پست شما به علاوه درصد افرادی که فالور شما نبوده‌اند اما از آن بازدید کرده‌اند، تعداد افرادی که از طریق این پست شما را فالو کرده‌اند، اطلاعات مربوط به Reach این پست. در این قسمت در می‌یابیم Impression به دست آمده، بیش‌تر مربوط به کدام بخش است: صفحه اصلی، جستجوی هشتگ، پروفایل و یا صفحه اکسپلور اینستاگرام.

در قسمت Stories، می‌توانید گزارش مربوط به استوری‌های گذشته خود را مشاهده کنید. در بخش Interactions، تعداد افرادی که نظرشان را درباره استوری شما در قالب پیام برای شما ارسال کرده‌اند و پس از مشاهده‌ی این استوری از پروفایل شما بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. در بخش Discovery می‌توانید اطلاعات بسیاری را درباره هر استوری و واکنش‌های کاربران هنگام مشاهده‌ی آن دریابید.
برای مثال تعداد کل بازدیدهای استوری شما (Impression)، تعداد بازدیدهای بدون تکرار از آن (Reach)، تعداد افرادی که پس از مشاهده استوری، صفحه‌ی شما را فالو کرده، وارد لینک موجود در استوری شده‌، یا از طریق ایمیل و پیامک با شما ارتباط برقرار کرده‌اند، معیارهای خوبی جهت سنجش میزان جذابیت محتوا برای کاربران هستند.

در رابطه با ارزیابی محتوا و تعیین موفقیت آمیز بودن آن، باید گفت الزامی به وجود رشد صعودی در تمام شاخص‌ها نداریم، بلکه نوع کسب و کار و هدف ما از تولید محتوا، تعیین کننده‌ی شاخص مورد نیاز جهت ارزیابی عملکرد هستند. برای مثال نمی‌توان گفت تعداد لایک و کامنت بالا همیشه معیار خوبی برای ارزیابی موفقیت ماست.

مخاطب

در این بخش، می‌توانید از محل زندگی، محدوده سنی و جنسیت فالورهای خود مطلع شوید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محتوایی متناسب با نیاز و سلیقه‌ی مخاطبان تولید کنید. همچنین در بخش Followers، می‌توانید دریابید فالورهای شما بیش‌تر در چه روزها و چه ساعاتی در اینستاگرام فعال هستند و مناسب‌ترین وقت را برای گذاشتن پست انتخاب کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، در ایجاد و مدیریت شبکه‌های اجتماعی مورد نیاز کسب و کارتان شما را یاری خواهد کرد.

 

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آذر 1397 | نظرات ()